GÅSENS FÖRSKOLA
  • Hem
  • Om oss
  • Ansökan och kontakt
  • Vad innebär föräldrakooperativ?
  • Övriga regler och vid sjukdom
  • Klagomålshantering
  • Information in English

Klagomålshantering

Om du som vårdnadshavare har synpunkter eller klagomål vill vi gärna veta det. Vi ser det som ett tillfälle att förbättra vår verksamhet. Klagomålshanteringen gäller även klagomål gällande kränkande särbehandling.
 
Vem framför jag mina klagomål till? 
I första hand kontaktar du rektor. Om ditt missnöje kvarstår ska du vända dig till Styrelsen så att verksamheten själv får möjlighet att agera. Klagomålet hanteras av styrelse och personal. Sammanfatta gärna klagomålet på blanketten för klagomålshantering som du får vid inskrivning av ditt barn eller be personalen om en ny blankett.
 
Hur lång tid tar det innan jag får svar?
Inom 14 arbetsdagar skall rektor/huvudman ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid att utreda. Behövs mer än 14 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen.
 
Vad händer med klagomålet?
Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras. Redovisning sker till styrelsen om klagomålets art och vilka åtgärder som vidtagits.
 
Utbildningsförvaltningen
Skulle det vara så att du fortfarande är missnöjd, kan du som sista utväg om styrelsen/personal/föräldrar/barn inte har löst ärendet lämna dina klagomål till utbildningsförvaltningen. utbildningsforvaltningen@uppsala.se

Telefon: 070-575 72 88
E-post: gasensforskola@live.se 

Proudly powered by Weebly
  • Hem
  • Om oss
  • Ansökan och kontakt
  • Vad innebär föräldrakooperativ?
  • Övriga regler och vid sjukdom
  • Klagomålshantering
  • Information in English